Ontdekken begint hier

CONTACT

INFO & BOEKINGEN


Gezien al onze activiteiten een goede voorbereiding nodig hebben, vragen we je vooraf te reserveren. Dat doe je best ruim op voorhand zodat we onze agenda kunen plannen, vooral wanneer één of meerdere overnachtingen gewenst zijn. Gebruik aub het onderstaand invulformulier om jouw aanvraag te plaatsen. Wij nemen zo snel mogelijk contact op voor verdere afspraken en bevestiging.

We hebben geen 'open aanbod', maar wie in de buurt is en spontaan overweegt om bv. een rondrit te doen, kan ons uiteraard contacteren. Best telefonisch gezien we het merendeel van de dag buiten bezig zijn en niet op kantoor. Een kijkje komen nemen kan altijd als we aanwezig zijn en misschien is er nog een plaatsje vrij.  


Onderstaand hebben we een aantal veel terugkerende vragen opgelijst. Heb je toch nog een andere vraag, aarzel niet ons te contacteren.

 
 
Horse Enjoy Moments
Overnachting in yurt
Rondrit oldtimer
Koetsrit
Huifkarrentocht (enkel voor groepen vanaf 6 personen)
Thema-avond
Individuele coaching
Rijlessen
The Storyteller
Workshop lederbewerking
Een andere vraag
 
 
 
 
 
 

VEEL GESTELDE VRAGEN

OVER DE ACTIVITEITEN MET DE PAARDEN

Q.     IS ERVARING MET PAARDEN/PAARDRIJDEN EEN VEREISTE?

Abslouut niet! Het is onze bedoeling om mensen op een anderen manier kennis te laten maken met de wereld van de paarden en welk effect dit op ons heeft. Of je nu een ervaren ruiter bent of nog nooit een paard van dichtbij hebt gezien, onze activiteiten zijn voor iedereen toegankelijk.


Q.    VANAF WELKE LEEFTIJD KUNNEN KINDEREN MEEDOEN?

Het spreekt voor zich dat de veiligheid van onze bezoekers primeert. We gaan ervan uit dat de ouders of andere volwassen begeleiders voldoende weten wat hun kinderen aankunnen of niet. Mocht blijken dat we vanuit onze expertise de situatie als onveilig inschatten, is ons oordeel doorslagevend. 


Q.    MOETEN WE ZELF EEN UITRUSTING VOORZIEN?

Neen. We hebben voldoende materiaal ter beschikking (bv. helmen). We raden evenwel aan om je kledij en schoeisel aan te passen. We werken op de weides en dicht bij de paarden. Kledij en schoenen worden onvermijdelijk vuil.


Q.    KAN IK MET MIJN EIGEN PAARD DEELNEMEN?

Dat kan, maar we vragen om dit bij de reservatie te bespreken. 


OVER HET DEGUSTIEF AANBOD

Q.     IS ER EEN CAFETARIA AAN ALBERGO CAVALO VERBONDEN?

Neen. We hebben een beperkt aanbod van dranken die we puur als onderdeel van ons onthaal serveren: koffie/thee, water en frisdrank. Er worden geen dranken verkocht op ons terrein. Onze klanten zijn letterlijk onze gasten en worden in een huiselijke sfeer ontvangen. Alcoholische dranken worden enkel in arrangementen en in beperkte mate aangeboden.


Q.    IS ER EEN MENUKAART IN ALBERGO CAVALO?

Neen. Ook in dit geval geldt de stelling dat onze klanten letterlijk onze gasten in huiselijke sfeer zijn. We voorzien als gastheer broodmaaltijden als onderdeel van onze activiteiten/arrangementen. (*)


Een ontbijt bestaat uit: koffie/thee, fruitsap, yoghurt, brood en ontbijtkoeken, zoet beleg en reguliere toespijs (kaas, hesp).
Voor wie liever ietsje meer heeft heben we ook een luxe ontbijt met bubbels en extra toespijzen.


Een picknick (te consumeren op het domein van Albergo Cavalo) kan een middag-of avondmaal vervangen: koffie/thee, broodmaaltijd met reguliere toespijs, huisbereide verse soep van de dag. Ook hier hebben we een luxe-versie van met een fles wijn of bubbels en dessert.

Op de stopplaats van rondritten (oldtimers, koetsen, huifkarren) voorzien we huisbereide chocomouse, een likeurtje voor de liefhebbers, frisdrank en water.


(*) op aanvraag bij reservatie kan een vegetarisch alternatief worden voorzien


OVER HET VERBLIJF IN DE YURT

Q.     IS ER AVONDANIMATIE VOORZIEN?

In principe gaan we ervan uit dat de yurt voor onze gasten een overnachtingsplaats is na een actviteit in de streek. Zo ontvangen we bijvoorbeeld regelmatig wandelaars of fietsers die in een tweedaagse onze streek willen verkennen. We gunnen onze gasten dan ook alle rust en privé.

We stellen echter in 95% van de gevallen vast dat onze gasten bijzonder geïnteresseerd zijn in onze werking en het afronden van de dag met onze dieren. Uiteraard zijn gasten meer dan welkom om mee te volgen. Wijzelf houden ook wel van ontmoetingen en een goed gesprek met nieuwe mensen. We staan daarom vrijblijvend ter beschikking tussen 19u en 22u om los van onze taken nog een uurtje vrij te maken voor een alternatief aanbod. In functie wat nog moet gebeuren op het terrein, kan dit ter plekke worden afgesproken.


Q.    IS DE YURT BIJ EEN WEEKENDVERBLIJF OVERDAG OOK BESCHIKBAAR?

Uiteraard. De yurt bevindt zich op een afgezonderde plaats op het terrein waar andere gasten niet hoeven te komen. We garanderen dus alle privacy. We runnen echter geen 'hotel', waarmee we willen zeggen dat je zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud tijdens het verblijf. Je kan ons vanzelfsprekend steeds aanspreken wanneer er iets nodig is.


OVER ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN

Q.    WAT ALS HET WEER TEGENVALT?

We hebben uiteraard geen vat op het weer en kunnen nooit op voorhand exact inschatten wat het ons zal brengen. Het spreekt voor zich dat een koetsrit bij druilregen niet kan doorgaan en moet worden geannuleerd. Standaard vervangen we de geplande activiteit door een cadeaubon ter waarde van de gereserveerde activiteit, die je op een ander moment kan verzilveren. Of we bekijken een alternatief op het moment zelf.


Voor activiteiten met de paarden (Horse Enjoy Moments) maakt het weer in werkelijkheid niet veel uit: de paarden hebben daar weinig last van. Uiteraard is dit de belissing van de klant en is de mogelijheid van een cadeaubon bij zwaar tegenvallend weer steeds een optie.

Verder zijn bepaalde activiteiten vanzelfsprekend eerder seizoensgebonden wanneer men puur toeristisch denkt. Maar bijvoorbeeld een winterwadeling met een paard in de vrieskou om daarna te genieten van een opkikkertje, heeft minstens evenveel charme als een zomerwandeling... 


Q.   BEN IK VERZEKERD BIJ EEN ONGEVAL?

Een onderneming als de onze, waarbij we mens en dier met elkaar in contact brengen, is vanzelfsprekend verplicht een verzekering af te sluiten tegen alle denkbare risico's. Het is daarbij uiteraard een must dat wij alles in het werk stellen om de veiligheid van onze klanten te garanderen. En dat begint bij goede afspraken en regels.


We rekenenen in de eerste plaats dan ook op absolute medewerking van onze klanten. We kennen onze dieren door en door, wat inhoudt dat ons oordeel en onze inschatting over de omstandigheden doorslaggevend is. Onze adviezen en richtlijnen dienen strikt te worden opgevolgd. Wij, van onze kant, kennen onze verantwoodelijkheid en doen er alles aan die ten volle op te nemen.

info@albergo-cavalo.be

© Albergo Cavalo - alle rechten voorbehouden voor alle inhoud van deze website, inclusief teksten, beeldmateriaal, concepten en omschreven werkwijzen.

Webdesign: NOLOXBOX 


ALBERGO CAVALO valt onder de Belgische wetgeving en past deze strikt toe. We verwerken contactgegevens van klanten uitsluitend in de eigen boekhouding en klanten- of prospectenbeheer. Deze contactgegevens worden onder geen enkele omstandigheid doorgegeven naar andere partijen. Het beeldmateriaal werd met toestemming van de aanwezigen gepubliceerd. Heb je echter reden tot bezwaar voor het gebruik van bepaalde foto's of video's, gelieve dit per mail te motiveren op info@albergo-cavalo.beOnze volledige privacy-policy kan je hier consulteren. Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan je terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit